Bezoekersteller

De laatste 5 artikelen

vrijdag 8 april 2011

Tekstblunders en een kleine oefening met taalfouten

Ik kwam bij een collega-twitteraar, Tekstschrijver Tim, een mooi taalfoutenoverzicht tegen. Het gaat om 10 tekstblunders. Met vele reacties daarop. Wil ik jullie niet onthouden. Vooral de cartoonvorm is aantrekkelijk.

En nu, beste jongens en meisjes, heb ik nog 3 oefenzinnetjes voor jullie. Haal de fouten er uit/ eruit.

1. Ik besef me dat hij zijn leven nog lang niet op de rit heeft. (2 fouten)
2. Ik irriteer me al weken aan zijn stomme emails. (2 fouten)
3. Het ziet er naar uit dat Martens een gapende wond in zijn scheenbeen heeft. (1 fout)

Noteer de antwoorden in de reactie onderaan.

De uitsmijter van vandaag, gelezen bij de ondertitels (die overigens barsten van de fouten):

"We hebben ze daarna veilig thuisgebracht." (Wat is daar fout aan?!)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten