Bezoekersteller

De laatste 5 artikelen

vrijdag 15 oktober 2010

Ik besef me

Minister Gerd Leers ging op zijn eerste dag als ambtsdrager meteen in de fout. Maar niemand merkte het - ja, mijn vrouw- en het landsbelang werd er niet door aangetast. Hij maakte een taalfoutje. Hij zei:
" Ik besef me dat het een lastige klus wordt." O.i.d. (Want op je eerste dag als minister ga je niet roepen dat je denkt dat het minister van Integratie* zijn een makkie wordt)
*Frits Wester schrijft steeds Intergratie.

' Ik besef me'  wordt foutief gebruikt naar analogie van ' Ik realiseer me'
Je hoort en leest het de hele dag en de gebruikers zijn niet de minsten. Ook in de hogere kringen lust men er pap van. In de koffietent wordt er veel minder beseft en nagedacht, of ga ik nu te ver... :-)

Ergo: Ik realiseer me of ik besef. Right?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten