Bezoekersteller

De laatste 5 artikelen

dinsdag 15 oktober 2013

Taalhumor - openingszinnen bij een date





Openingszinnen zijn ijsontdooiers in ontmoetingen die dreigen te ontstaan.

In de literatuur is de openingszin van een roman ook belangrijk. De beroemdste, toevallig van mijn lievelingsboek:
Max Havelaar. "Ik ben makelaar in koffie, en woon op de Lauriergracht, no. 37."

Nou ben ik niet zo'n uitventer van getapte openingszinnen in de eerste ontmoeting met iemand van een ander geslacht. Ik ben ook nooit jaloers geweest op versierders. Zo goedkoop, te makkelijk.

Maar ik kan wel minimaal glimlachen om originele openingszinnen bij een date. Al zal ik me er niet van bedienen, want nette jongen.

Bijv. Ik heet <je naam>. Hoe heet ben jij?

Hier een lijst/link  met grappige openingszinnen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten