Bezoekersteller

De laatste 5 artikelen

donderdag 5 december 2013

Lekker dan!

Mijn zwagers vriendin heeft bij de vorige storm een boom op haar huis gehad. Da's niet fijn. Bij de nieuwste storm gisteren had ze het beneden in huis blank staan. Ze meldde het op Facebook.
Een reactie hierop van een jong mensch: Lekker dan!

Ik moet wennen aan deze (mode)uitdrukking. Ik heb weinig omgang met jongelui, dus ik maak weinig "lekker dan!s" mee. Maar het is wel een relatief jonge uitdrukking.

Ik heb De Dunne nog nooit tegen De Dikke horen verzuchten: Nou, lekker dan!, als bij het uitzwaaien van de buren uit de motorkap van hun niet al te nieuwe auto (Fordje)telkens een ploffende knal opstijgt en ze al vijf keer tevergeefs Good Bye! slaken.
(ingewikkelde zin, maar wel leuk)

Betekenis? Holy shit (happens), ben je mooi klaar mee, dikke pech.

Hier wat voorbeelden van internet:

Lekker dan, de Xbox One komt wereldwijd uit op 22 november, maar wij ... in de Duitsetaal op de Marketplace staan en daar word je sowieso niet vrolijk van.


Opgezwolle -liedtekst:
Oh, zet die beat wat harder
Lekker dan, for the home townZwolle shit baby


Nou lekker dan
Aangezien het andere matras ook al niet werkt en ik op mijn werk in slaap ben gevallen (3 maanden op 4 uurtjes per dag breekt me nu wel op) ging ik vandaag naar mijn huisarts. Ik kon meteen door naar het ziekenhuis voor röntgenfoto's en bloedonderzoek. Onderzoek naar reuma, ziekte van Bechterew en een of andere schildklieraandoening. Ook kreeg ik een dikke, vette pijnstiller/ontstekingsremmer mee. En ik me maar afvragen of ik niet gewoon aanstelleritis had......


Mijn taaladvies: laat deze mode-uitdrukking maar lekker lopen, gaat vanzelf over. Zo niet? Lekker dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten