Bezoekersteller

De laatste 5 artikelen

vrijdag 5 maart 2010

Sterker nog (een keer)

Ik vind het nu toch wel tijd worden voor een nationale oproep om

Sterker nog ...

te verbieden in de media. Of ik de eerste in Nederland ben die dit taalverschijnsel aan de kaak stel, weet ik niet, maar nu hoor ik het verdikkeme elke 5 zinnen! Ineens is het er en (sterker nog) : het wordt steeds erger! Ga er op letten en overtuig jezelf. Tegen mijn kleinkind hoop ik later - over 20 jaar jaar- niet te hoeven zeggen: opa heeft gezwegen, wir haben es nicht gewusst, we hebben toegekeken, met de handen op de rug.
Daarom Nederland, let op uw zaak! Die kopvoddentax waait wel weer over, maar dat 'sterker nog-virus' is hardnekkig en maakt vele slachtoffers. Om met de PVV te spreken: ik ben overal tegen, sterker nog, ik ben extra tegen alle sterker nog'ers!

1 opmerking:

  1. Ik weet niet hoe jullie Nederlanders daar tegenover staan, maar in mijn ogen is het nog erger gesteld met 'zeg maar'. Als Vlaming valt het me steeds weer op hoe dikwijls jullie dat gebruiken. Mijn zoon heeft vorig jaar 1 jaar in Tilburg gewoond en hij had het ook te pakken, zeg maar. Sterker nog, hij heeft er nog steeds last van!

    BeantwoordenVerwijderen