Bezoekersteller

De laatste 5 artikelen

zaterdag 5 februari 2011

Een gifbeker voor je kiezen krijgen

In het zaterdagmorgenradioprogramma Cappuccino zei Frank du Mosch tot een jonge schrijfster van een boek over haar ervaringen met therapieën:

"Ja, en dan krijg je een aardige gifbeker voor je kiezen." (Mooi gezegd? Dacht het niet.)

En dat nadat hij 2 minuten eerder de schrijfster had verbeterd, toen ze zei: "Ik irriteer me aan mensen die...".

Het eerste citaat van Du Mosch is een mooie contaminatie tussen ....... en ..............  Foei, Frank, maar wel amusant!

Het tweede citaat "Ik irriteer me aan ..." is ook een contaminatie tussen ............. en ............... Zeer veel mensen maken zich hier schuldig aan, vooral jonge.

Rest mij op te merken dat het verbeteren van taalfouten in de media een zeldzaamheid is. Er rust een taboe op het wijzen op iemands taalfout. Staat zo bedweterig.... Of gaat u nu hetzelfde doen?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten