Bezoekersteller

De laatste 5 artikelen

vrijdag 28 januari 2011

Spreek je moerstaal, Rutte!

Onze premier is een taalvervuiler. Er wordt over hem geklaagd op internet. Door taalpuristen die op een taalpolitiemissie zijn. Lees de kritiek hier.
Maar in Ruttes kabinet zit ook een minister van foreign affairs, een Uri Rosenthal, die kan er ook wat van! Maar ook andere ministers doen een coin in the little pocket (duit in het zakje).

Deze mannen van de administratie Rutte wekken de indruk dat zij omgaan met tout le monde en uitstekend zijn ingevoerd in de internationale politiek.

Het is buitengewoon irritant. Ga er eens op letten en turf. Het gebruiken van veel Engelse taal is misplaatst, onnodig, kinderachtig. Kijk mij eens ingevoerd zijn, ik ken mijn zaakjes, ik ben heel modern, ik heb mij ontworsteld aan de Haagse kaasstolp. Hun taalgebruik is geen taal om je vingers bij af te likken. Ik zeg: het is zielig en we gaan er net zo lang over zeuren totdat het afgelopen is. Deze premier zegt de premier te zijn van alle Nederlanders, ook van Henk en Ingrid, de volksbuurtbewoner, de koffietentbezoeker, de hardhorende opa met alleen lagere school.

We speken af dat Rutte nooit meer the great communicator wordt genoemd. Het succes van het blonde beest Wilders is gebaseerd op zijn oubollige, niet mis te verstane, jaren 70 Nederlands, waar geen woord Marokkaans of Engels bij zit.

Mensen, wij spreken in dit landje gewoon dietsch, de gewone landstaal, het Nederlands. En dat is al moeilijk genoeg. Engels is not our cup of thee, mister Rutte en Rosenthal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten