Bezoekersteller

De laatste 5 artikelen

donderdag 17 november 2011

Bijna onleesbare tweets


Ik weet niet goed of deze bijdrage thuishoort in mijn taalblog. Toch maar hier dus.
Mijn ergernis betreft de formulering van tweets (geen tweeps):

1.           +1 RT @baspaternotte: RT @Pritt: Lache


2.    er wordt ook nog gevoetbald.....uitgenodigd bij #ado-utr as zon #ajax wordt weer #ajaxvanavovond #cbvvergadering bij #psv

1. Twitter- ik raak het spoor kwijt bij RT's in twitterberichten- het antwoord staat ervoor of soms erachter; soms staan er 2 RT's in 1 bericht. wie beweert nu wat? Vaak is het weer een puzzel. Hebben anderen daar ook last van?

2. Twitter- het gebruik van vele #hashtags en links binnen een twitterbericht. In voorbeeld 2 wordt 2x de hashtag ajax gebruikt. Teveel hashtags zijn onfraai en onnodig. De sportwedstrijden-hashtags van het type #feyaja zijn overigens wel heel handig bij het zoeken op Twitter.

Veel tweets staan vol met hashtags, at's (@'s), url-afkortingen en RT's. Een woud van codes die de leesbaarheid sterk doet afnemen en bij mij altijd irritaties opwekken.
De fijnste, prettigste tweets zijn enkelvoudige statements met een duidelijk onderwerp en een bewering, wens of mening erachter. Bijv. Tweets: laten we ze helder formuleren.

Nog 1 tip: de app Twittelator Neue biedt de mogelijkheid om je tweet zo lang te maken als je wilt. Dus je hoeft je verhaal niet af te knijpen in 140 tekens. De app maakt er automatisch een 2e of 3e vervolgtweet achteraan, zelfs met verwijzing van de volgorde. Dat zal ook de leesbaarheid vergroten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten